Osnova témat

  • Úvod

    Logo
    reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/15.0070, název projektu „Vzdělávání pro bezpečnostní systém státu“

    EKONOMIKA BEZPEČNOSTNÍ FIRMY

    Charakteristika a cíle předmětu

    Předmět poskytuje informace o obsahu a struktuře ekonomických dat firmy, hlavních principech jejího ekonomického řízení, marketingu a etiky podnikání v oblasti bezpečnosti. Cílem předmětu je vybavit budoucí manažery znalostmi, které jim umožní porozumět základním účetním výkazům a jejich obsahu, správně se orientovat v účetních a ostatních ekonomických datech a tato data využívat pro ekonomické řízení firmy. Dále je cílem předmětu vybavit budoucí manažery základními znalostmi z oblasti marketingu a etiky podnikání a tyto znalosti využít při tvorbě makteringové koncepce bezpečnostní firmy.

    Rozvrh hodin

    Poř. čísloNázev tématu, stručný obsahPočet hodinDruh výuky
    1. Význam ekonomických dat pro řízení bezpečnostní firmy, účetní data 2 P
    2. Majetek a zdroje jeho financování, struktura aktiv a pasiv bezpečnostní firmy, rozvaha (bilance aktiv a pasiv) 2 P
    3. Výnos, náklad a výsledek hospodaření, struktura výnosů a nákladů bezpečnostní firmy, výkaz zisku a ztráty 2 P
    4. Opakování tématu 1, 2 a 3, sestavování základních účetních výkazů bezpečnostní firmy, zadání případových studií 2 C
    5. Účetní závěrka bezpečnostní firmy, struktura, obsah a význam 2 P
    6. Základní principy výstavby bezpečnostní firmy 2 P
    7. Ekonomika bezpečnostní firmy, využití dat z účetního systému, podnikové početnictví 2 P
    8. Řízení bezpečnostní firmy, tvorba podnikatelského plánu 2 P
    9. Opakování tématu 6, 7 a 8, zadání případových studií  2 C
    10. Marketingová koncepce a bezpečnostní firma 2 P
    11. Marketingový mix, vybrané prvky se zaměřením na činnost bezpečnostní firmy 2 P
    12. Etika podnikání v činnosti bezpečnostní firmy 2 P
    13. Opakování tématu 10, 11 a 12, zadání případových studií 2 C

    Kurz se skládá ze tří navazujících bloků, které vycházejí z uvedeného rozvrhu hodin. Cílem prvního bloku je seznámit studenty s vlastnostmi, strukturou a obsahem základních účetních výkazů, které jsou nejvýznamnějším zdrojem dat pro ekonomické řízení bezpečnostní firmy. (Blok zahrnuje témata 1 - 5). Cílem druhého bloku je seznámit studenty s využitím ekonomických dat pro řízení (témata  6 - 9). Cílem třetího bloku je seznámit studenty se základy marketingu a etiky bezpečnostní firmy (témata 10 - 13). 

  • Význam ekonomických dat pro řízení bezpečnostní firmy

    Cílem tématu 1 je seznámit studenty s hlavním zdrojem ekonomických dat, tj. účetním systémem, jeho výstupy - účetními daty a možností využití těchto výstupů pro ekonomické řízení. Cílem tématu je také seznámení studentů s hlavními principy a zásadami, kterými se řídí účetnictví podnikatelů v České republice.

    Autorka prezentace a kontaktní osoba: Ing. Jana Vodáková, Ph.D. (jana.vodakova@unob.cz)

     

     

  • Majetek a zdroje financování bezpečnostní firmy

    Cílem tématu 2 je seznámit studenty s pojmy aktivum a pasivum, strukturou majetku bezpečnostní firmy, zdroji jejího financování a jejich účetní klasifikací. Dále je cílem tématu seznámit studenty s významem, strukturou a obsahem rozvahy (bilance) bezpečnostní firmy. 

    Autorka prezentace a kontaktní osoba: Ing. Jana Vodáková, Ph.D. (jana.vodakova@unob.cz)

     

  • Výnosy, náklady a výsledek hospodaření bezpečnostní firmy

    Cílem tématu 3 je seznámit studenty s pojmy výnos, náklad a výsledek hospodaření. Dále je cílem tématu seznámit studenty se strukturou výnosů a nákladů bezpečnostní firmy, významem, obsahem a strukturou výkazu zisku a ztráty.

    Autorka prezentace a kontaktní osoba: Ing. Jana Vodáková, Ph.D. (jana.vodakova@unob.cz)

     

  • Opakování tématu 1, 2 a 3

    Cílem tématu 4 je sestavování základních účetních výkazů - rozvahy a výkazu zisku a ztráty - bezpečnostní firmy a předání pokynů pro vypracování případových studií za oblast účetních výkazů.

    Kontaktní osoba: Ing. Jana Vodáková, Ph.D. (jana.vodakova@unob.cz)

     

  • Účetní závěrka bezpečnostní firmy

    Cílem tématu 5 je seznámit studenty s významem, strukturou a obsahem účetní závěrky, coby nejdůležitějšího účetního výstupu bezpečnostní firmy. Povinný obsah účetní závěrky bezpečnostní firmy tvoří rozvaha (bilance), výkaz zisku a ztráty a příloha. Tento povinný obsah dále doplňuje výkaz cash flow a výkaz o změnách vlastního kapitálu.

    Autorka prezentace a kontaktní osoba: Ing. Jana Vodáková, Ph.D. (jana.vodakova@unob.cz)

     

  • Podstata fungování bezpečnostní firmy

    Cílem tématu je seznámit studenty s podstatou fungování firmy a principy jejího založení. Dále je cílem tématu seznámit studenty s hlavními pravidly finančního a věcného řízení bezpečnostní firmy a fázemi jejího života.

    Autor prezentace a kontaktní osoba: npor. Ing. Jakub Picka (jakub.picka@unob.cz)

     

  • Ekonomické a právní souvislosti řízení bezpečnostní firmy

    Cílem tématu je seznámit studenty s ekonomickými a právními souvislostmi řízení bezpečnostní firmy. Obsahem tématu je mimo jiné popis typologie podniků a hlavních principů jejich majetkové, kapitálové a organizační výstavby.

    Autor prezentace a kontaktní osoba: npor. Ing. Jakub Picka (jakub.picka@unob.cz)

      

  • Řízení bezpečnostní firmy

    Cílem tématu je seznámit studenty s podstatou finančního a věcného řízení bezpečnostní firmy, hlavními principy jejího financování a firemního početnictví.

    Autor prezentace a kontaktní osoba: npor. Ing. Jakub Picka (jakub.picka@unob.cz)

     

  • Opakování tématu 6, 7 a 8

    Cílem tématu 9 je opakování témat 6, 7 a 8 a předání pokynů pro vypracování případových studií pro oblast podnikové ekonomiky.

    Kontaktní osoba: npor. Ing. Jakub Picka (jakub.picka@unob.cz)

     

  • Marketingová koncepce a bezpečnostní firma

    Cílem tématu je seznámit studenty s významem marketingu pro bezpečnostní firmu, jeho hlavními principy a pojmovým aparátem a dále se vztahem marketingu a procesu plánování.

    Autor prezentace a kontaktní osoba: Ing. Pavel Vyleťal (pavel.vyletal@unob.cz)

     

  • Marketingový mix a bezpečnostní firma

    Cílem tématu je seznámit studenty s podstatou marketingového mixu a jeho vybranými prvky se zaměřením na bezpečnostní firmu. Mezi tyto vybrané prvky patří zejména produkt, cena, lidé, proces, materiální prostředí, distribuce služeb a propagace.

    Autor prezentace a kontaktní osoba: Ing. Pavel Vyleťal (pavel.vyletal@unob.cz)

     

  • Etika podnikání v činnosti bezpečnostní firmy

    Cílem tématu je seznámit studenty se základním pojmovým aparátem z oblasti etiky a hlavními aspekty etiky v podnikání bezpečnostní firmy.

    Autor prezentace a kontaktní osoba: Ing. Pavel Vyleťal (pavel.vyletal@unob.cz)

     

  • Opakování tématu 10, 11 a 12

    Cílem tématu 13 je opakování témat 10, 11 a 12 a předání pokynů pro vypracování případových studií pro oblast marketingu a etiky podnikání v bezpečnosti. 

    Kontaktní osoba: Ing. Pavel Vyleťal (pavel.vyletal@unob.cz)