Osnova témat

  • Úvod

    Logo
    reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/15.0070, název projektu „Vzdělávání pro bezpečnostní systém státu“

    PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB

    Charakteristika a cíle předmětu

    Předmět se orientuje na principy a efektivnost komunikačních procesů pro management v bezpečnostních systémech. Přibližuje psychologické aspekty pro sdílení informací a zvládání komunikačního procesu v různých situačních kontextech ve kterých působí bezpečnostní služby. Seznamuje s principy pro poznávání a řešení problémů, jednání a vyjednávání, riziky, algoritmy, omezení a možnostmi komunikace v náročných bezpečnostních situačních kontextech. Prakticky aplikuje metody a principy kognitivních věd a managementu pro efektivní komunikování lidí a lidských systémů v bezpečnostním prostředí.
    Navazuje na předmět Společenské aspekty bezpečnosti

    Rozvrh hodin

    Poř. čísloNázev tématu, stručný obsahPočet hodinDruh výuky
    1. Úvod do studia psychologie komunikace a managementu a zadání zápočtové práce 2 P
    2. Principy a psychologické aspekty vytváření a komunikování znalostí, kompetence manažera. 2 P
    3. Úvod do kognitivního managementu, principy a specificka komunikace 2 P
    4. Psychologické aspekty a principy práce se změnou a zátěží v náročných komunikačních situacích 2/4 P/C
    5. Sociálně psychologický výcvik komunikačních dovedností s využitím transakční analýzy 4 C
    6. Psychologické aspekty krizové komunikace při řízení změny a krize bezpečnostními systémy 2/2 P/C
    7. Základy sociální komunikace 2 P
    8. Komunikační situace v práci manažera 2/2 P/S
    9. Argumentace a vyjednávání 2/2 P/S
    10. Technologie tvorby a provádění prezentací 2/6 P/S
    11. Zápočtový seminář 2 S

    Doporučené odborné podpory k předmětu,akt. 19.2.2012

  • Úvod do studia psychologie komunikace a managementu, zadání zápočtové práce

  • Principy a psychologické aspekty vytváření a komunikování znalostí, kompetence manažera.

  • Úvod do kognitivního managementu, principy a specificka komunikace

  • Psychologické aspekty a principy práce se změnou a zátěží v náročných komunikačních situacích

  • Sociálně psychologický výcvik komunikačních dovedností s využitím transakční analýzy

  • Psychologické aspekty krizové komunikace při řízení změny a krize bezpečnostními systémy

  • Základy sociální komunikace

  • Komunikační situace v práci manažera

  • Argumentace a vyjednávání

    Řešení praktických úloh dle individuálního zadání

  • Technologie tvorby a provádění prezentací

  • Zápočtový seminář

    Na semináři budou studenti obhajovat zadané projekty.Na základě úspěšné obhajoby jim bude přidělen zápočet.