Osnova témat

  • Úvod

    Logo ESF

    Název předmětu:

    Anglický jazyk I

    Forma studia:

    prezenční

    Cíl předmětu:

    Cílem předmětu je připravit studenty na úroveň alespoň SLP 2222 dle NATO STANAG 6001. Od absolventů se očekává efektivní ústní i písemná komunikace v civilním i vojenském kontextu.

    Výstupy z učení:

     

    • odborné znalosti:
    • jazykové prostředky (gramatické jevy a slovní zásobu) v rozsahu požadovaném pro úroveň řečových dovedností dle STANAG 6001, SLP 2222;
    • základy vojenské angličtiny (gramatické jevy a slovní zásoba);
    • interkulturní rozdíly mezi uživateli češtiny a angličtiny;
    • odborné dovednosti:
    • poslech s porozuměním :
      • rozumí pokynům, instrukcím, povelům a nařízením v obecném a vojensko-profesním jazyce;
      • rozumí hlavním bodům diskuse nebo prezentace z oblasti svého oboru přednesené ve standardním jazyce a v běžném tempu
    • mluvení:
      • schopen komunikovat v každodenních společenských a pracovních situacích, vydat pokyny, instrukce, povely a nařízení v obecném i vojensko-profesním jazyce;
      • umí vyjádřit fakta, popisovat, vyprávět a srovnávat
    • čtění s porozuměním:
      • rozumí autentickým, ale jednoduchým obecným a odborným textům;
      • umí určit hlavní myšlenku a porozumě detailům v autentických textech, které používají jednoduchou a vysokofekvenční slovní zásobu;
      • rozumí technickým a odbornými instrukcím a návodům z oblastí, které zná
    • psaní:
      • umí zpracovat základní obecnou a profesní korespondenci a související dokumenty (memoranda, krátké zprávy, osobní dopisy);
      • umí vyjádřit fakta, dávat pokyny, popsat osoby, místa a věci;
      • umí používat jednoduché a běžné jazykové prostředky;
    • obecné způsobilosti:
    • schopnost aplikvat uvedené znalosti a dovednosti v činnostech ve vojenském a akademickém prostředí (mezinárodní cvičení, mise, studium v zahraničí);

    Návaznost předmětu:

    V návaznosti na středoškolskou znalost anglického jazyka: minimální úroveň znalosti SLP 1111 dle NATO STANAG 6001.

    Podmínky úspěšného zakončení předmětu:

    zápočet:1. - 5. semestr je ukončen zápočtem.

    • aktivní účast na seminářích
    • zpracování a prezentace odborného problému (dle zadání)
    • zpracování a odevzdání zápočtová práce
    • úspěšné absolvování testu
    • V  5. semestru je podmínkou udělení zápočtu dosažení minimálně úrovně SLP 2222 dle NATO STANAG. (Studenti mohou skládat víceúrovňovou zkoušku na SLP 1-3 dle NATO STANAG 6001 již od 1. ročníku a nemusí čekat až do 5. semestru).

    Základní literatura:

    • KOŠALKOVÁ, Z., ONDRUŠ., L. a kol. Breakthrough. Praha: Avis, 2005. ISBN 80-7278-238-X.
    • MELLOR-CLARK, S., BAKER DE ALTAMIRANO, Y. Campaign, Macmillan, 2004. ISBN 1-405-00980-2.
    • OXENDEN, C., LATHAM.KOENING, C. New English File Intrmediate Student´s Book. oxford University Press, 1997. ISBN 0-19-451800-2.

    Doporučená literatura:

    • ARNOLD, J., SACCO, R. Command English, Longman, 1994. ISBN 0582-94800-2.
    • STAŇKOVÁ, E., MULLEROVÁ, A. Military students´ chances and challenges. Brno: UO, 2007. [S3707].
  • Téma 1

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on Family and Personal Data (2 lessons).

  • Téma 2

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on School and Education (2 lessons).

  • Téma 3

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on Jobs (2 lessons).

  • Téma 4

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on Shopping and Services (2 lessons).

  • Téma 5

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on Money (2 lessons).

  • Téma 6

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on Housing (2 lessons).

  • Téma 7

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on Description of a Place (2 lessons).

  • Téma 8

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on Description of a Person (2 lessons).

  • Téma 9

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to give instructions (2 lessons).

  • Téma 10

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to communicate on Intercultural Differences (2 lessons).

  • Téma 11

    Lesson Objectives:

    - to develop language skills (speaking, listening comprehension, reading comprehension and writing);

    - to be able to write informal letters (2 lessons).