Aperçu des semaines

  • Généralités

    Zdokonalovací kurz pedagogických kompetencí akademických pracovníků-řádný běh

  • Téma 1 9.9. Úvod do andragogiky

    Základy andragogiky

    V tematickém bloku ,,Základy andragogiky" naleznou účastníci kurzu prezentaci a studijní text, včetně pokynů pro zpracování úkolu, který je nutné splnit do konce září 2014, bude zpětnou vazbou a výstupem pro tento blok. 

  • Téma 2 Filosofie výchovy 23.9. 2014

    Cíl tematického bloku:  Vysvětlit specifika filosofického způsobu tázání po podstatě výchovy, přístupy ke studiu filosofického odkazu, obraty ve způsobu filosofování a jejich důsledky pro porozumění světu a výchově v jednotlivých kulturních epochách až do současnosti. Poskytnout kontext k porozumění zdrojům pro zpracování odborné eseje.

    Obsah tematického bloku

    1. Předmět filosofie a filosofie výchovy. Místo filosofie výchovy v koncepci vysokoškolského vzdělávání a profesní přípravy pedagogů. (90 minut)
    2. Obrazy člověka a jeho vychovatelnosti v dějinách evropské vzdělanosti (samostudium)
    3. Filosofická východiska současných výchovných koncepcí (90 minut)
    4. Vlastní reflexe jednoho filosofického pojetí výchovy. Závěrečné kolokvium (per rollam).
    • Icône Dossier

      Studijní texty jsou určeny pro samostudium

    • Icône Dossier
      Složka obsahuje pokyny k přímé výuce 23.9.2014 a ke zpracování výstupu z tematického bloku
  • Téma 3 30.9.

    Pedagogická psychologie

  • Téma 3 7.10.

    Pedagogická psychologie

  • Téma 4 Pedagogická komunikace 14.10. 2014

    Cíl tematického bloku: Podat instrukce k organizaci výuky v tematickému bloku. Vysvětlit důležité stránky pedagogické komunikace ve vysokoškolské edukaci. Popsat základní charakteristiky  pedagogické interakce. Určit role pedagoga v edukačním procesu.

    Obsah tematického bloku:

    1. přímá výuka – přednášky s cvičeními (2x 90 min.),
    2. samostatné práce studentů – samostudium materiálů v aplikaci Moodle
    3. samostatná práce studentů - vytvoření přípravy na vlastní hodinu,
    4. vyhodnocení pedagogické komunikace studenta na základě videozáznamu jeho výuky v rámci závěrečného semináře v bloku Komunikační dovednosti učitele.

  • Téma 4 Pedagogická komunikace 21.10. 2014

    Ve druhé části tematického bloku byla věnována pozornost vlivu zvolené organizační formy a vyučovací metody na pedagogickou komunikaci.

    Připojený znalostní test z celého tematického bloku slouží studentům k ověření kvality jejich samostudia. U každé otázky je jen jedna správná odpvěď. 

  • Téma 5 Komunikační dovednosti učitele 4.11. 2014

    Cíl tematického bloku: Informovat o pojetí komunikačních dovedností vysokoškolských učitelů, seznámit s obsahem komunikační kompetence, identitfikovat komunikační styl pedagoga a  seznámit s častými chybami v pedagogické komunikaci vysokoškolského učitele.

    Obsah tematického bloku:

    1. přímá výuka – přednášky  s praktickými cvičeními (2x 90 min.)
    2. samostudium materiálů v aplikaci Moodle
    3. nahrávka vybrané vyučované hodiny (u každého studenta 1x)
    4. přímá výuka – seminář (3x 90 min.)
  • Téma 5 Komunikační dovednosti učitele 18.11. 2014

    Závěrečný seminář - vyhodnocení videozáznamů pedagogického výkonu jednotlivců ve studijní skupině, kontrola zadaného úkolu

  • Téma 7 6.1.2015

    Pedagogická psychologie

  • Téma 7 13.1.2015

    Pedagogická psychologie

  • Téma 8 20.1.2015

    Sociální pedagogika

  • Téma 9 27.1.2015

    Sociální pedagogika

  • Téma 10

    Právo

  • Téma 10

    právo

  • Téma 11

    Sociální pedagogika

  • Téma 11

    Sociální pedagogika

  • Téma 12

    Základy androdidaktiky

  • Téma 12

    Základy androdidaktiky

  • Téma 13 19.5.

    Historie edukace ve vojenství

  • Téma 13 26.5.

    Historie edukace ve vojenství

  • Téma 14 Etika v práci vysokoškolského učitele- doplněné - dle požadavku účastníků nad rámec rozvrhu

    Cíl tematického bloku: Vysvětlit etický rozměr práce vysokoškolského učitele a poukázat na problémy a dilemata profese. Poskytnou nástroje pro poznání vlastní morálně-hodnotové orientace studenta a cestou řešení případové studie ukázat problematičnost morálního rozhodování a jednání jednotlivce. Seznámit s objektivními i subjektivními faktory rozhodování a jejich vlivem na výsledné jednání. 

    Obsaha tematického bloku: 

    1. přednáška (90 min)
    2. samostudium materiálů a doporučené literatury v aplikaci Moodle
    3. cvičení (90 min)
  • Závěrečný seminář 9.6.

    Závěrečný seminář