Календарный план
-
Zdokonalovací kurz pedagogických kompetencí akademických pracovníků-řádný běh
-
Základy andragogiky
V tematickém bloku ,,Základy andragogiky" naleznou účastníci kurzu prezentaci a studijní text, včetně pokynů pro zpracování úkolu, který je nutné splnit do konce září 2014, bude zpětnou vazbou a výstupem pro tento blok. -
Cíl tematického bloku: Vysvětlit specifika filosofického způsobu tázání po podstatě výchovy, přístupy ke studiu filosofického odkazu, obraty ve způsobu filosofování a jejich důsledky pro porozumění světu a výchově v jednotlivých kulturních epochách až do současnosti. Poskytnout kontext k porozumění zdrojům pro zpracování odborné eseje.
Obsah tematického bloku
- Předmět filosofie a filosofie výchovy. Místo filosofie výchovy v koncepci vysokoškolského vzdělávání a profesní přípravy pedagogů. (90 minut)
- Obrazy člověka a jeho vychovatelnosti v dějinách evropské vzdělanosti (samostudium)
- Filosofická východiska současných výchovných koncepcí (90 minut)
- Vlastní reflexe jednoho filosofického pojetí výchovy. Závěrečné kolokvium (per rollam).
-
Pedagogická psychologie
-
Pedagogická psychologie
-
Cíl tematického bloku: Podat instrukce k organizaci výuky v tematickému bloku. Vysvětlit důležité stránky pedagogické komunikace ve vysokoškolské edukaci. Popsat základní charakteristiky pedagogické interakce. Určit role pedagoga v edukačním procesu.
Obsah tematického bloku:
- přímá výuka – přednášky s cvičeními (2x 90 min.),
- samostatné práce studentů – samostudium materiálů v aplikaci Moodle
- samostatná práce studentů - vytvoření přípravy na vlastní hodinu,
- vyhodnocení pedagogické komunikace studenta na základě videozáznamu jeho výuky v rámci závěrečného semináře v bloku Komunikační dovednosti učitele.
-
Ve druhé části tematického bloku byla věnována pozornost vlivu zvolené organizační formy a vyučovací metody na pedagogickou komunikaci.
Připojený znalostní test z celého tematického bloku slouží studentům k ověření kvality jejich samostudia. U každé otázky je jen jedna správná odpvěď.
-
Cíl tematického bloku: Informovat o pojetí komunikačních dovedností vysokoškolských učitelů, seznámit s obsahem komunikační kompetence, identitfikovat komunikační styl pedagoga a seznámit s častými chybami v pedagogické komunikaci vysokoškolského učitele.
Obsah tematického bloku:
- přímá výuka – přednášky s praktickými cvičeními (2x 90 min.)
- samostudium materiálů v aplikaci Moodle
- nahrávka vybrané vyučované hodiny (u každého studenta 1x)
- přímá výuka – seminář (3x 90 min.)
-
Závěrečný seminář - vyhodnocení videozáznamů pedagogického výkonu jednotlivců ve studijní skupině, kontrola zadaného úkolu
-
Pedagogická psychologie
-
Pedagogická psychologie
-
Sociální pedagogika
-
Sociální pedagogika
-
Sociální pedagogika
-
Sociální pedagogika
-
Základy androdidaktiky
-
Základy androdidaktiky
-
Historie edukace ve vojenství
-
Cíl tematického bloku: Vysvětlit etický rozměr práce vysokoškolského učitele a poukázat na problémy a dilemata profese. Poskytnou nástroje pro poznání vlastní morálně-hodnotové orientace studenta a cestou řešení případové studie ukázat problematičnost morálního rozhodování a jednání jednotlivce. Seznámit s objektivními i subjektivními faktory rozhodování a jejich vlivem na výsledné jednání.
Obsaha tematického bloku:
- přednáška (90 min)
- samostudium materiálů a doporučené literatury v aplikaci Moodle
- cvičení (90 min)
-
Závěrečný seminář