Osnova témat

  • Úvod

    logo

    reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0326

    Název předmětu:

    Leadership IV

    Forma studia:

    prezenční

    Cíl předmětu:

    Studium v předmětu je zaměřeno na pochopení a zvládnutí podstaty sociální komunikace a využití znalostí k řízení a vedení podřízených.

    Výstupy z učení:

    Absolvováním předmětu student získává následující odborné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti:
    • odborné znalosti:
    • zásad efektivní verbální i neverbální komunikace, včetně základů komunikace s médii
    • principů sdílení znalostí,
    • zásad prezentace úkolů a problémů při vedení lidí,
    • ovlivňování a řízení týmové komunikace.
    • odborné dovednosti:
    • aplikovat komunikační a prezentační dovednosti při vedení lidí,
    • vytvořit vhodnou zpětnou vazbu podřízeným v závislosti na komunikační situaci a typu úkolu,
    • řídit týmovou komunikaci u podřízené jednotky.
    • obecné způsobilosti:
    • je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
    • je schopen srozumitelně shrnout názory ostatních členů týmu.

    Návaznost předmětu:

    Tento předmět navazuje na studium v předmětech Psychologie, Leadership I., II. a III., Andragogika,  Management, Ogranizační chování.

    Podmínky úspěšného zakončení předmětu:

    ústní zkouška

    Základní literatura:

    • DAVIDOVÁ, M. a kol. Diagnostické metody v personální praxi II (druhy pers. pohovorů). Brno: Univerzita obrany, 2012. ISBN 978-80-7231-895-7.
    • EVANGELU, J. E.; SALIGER ,R. Manažerská komunikace a prezentace. 1. vyd. Brno: Univerzita obrany, 2011, 129s.ISBN 978-80-7231-838-4.
    • NEKVAPILOVÁ, I. Podstata sociální komunikace. Text pro distanční vzdělávání. Vyškov: VVŠ PV, 2003,  63 s. ISBN 80-7231-100-X

    Doporučená literatura:

    • BOKR, J.,  SVATEK, J. Základy logiky a argumentace. Dobrá Voda: Vydavatel Aleš Čeněk, 2000, 173 s. ISBN 80-902627-8-3
    • DRUCKER, P., F. Efektivní vedoucí (2. vydání). Management Press, Praha 2008. 205 s. ISBN 978‑80‑7261‑189-8HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Praha: Grada Publishing, 2005, 408 s. ISBN 80-247-0782-9
    • LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: EAST Publishing, 1998, 229 s. ISBN 80-7219-004-0
    • KOHOUT, J. Rétorika. 3. vyd. Praha: Management Press, 1999, 159 s. ISBN 80-7261-002-3

      

  • Téma 1

  • Téma 2

  • Téma 3

  • Téma 4

  • Téma 5

  • Téma 6

  • Téma 7

  • Téma 8

  • Téma 9

  • Téma 10

  • Téma 11