Osnova témat
-
reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0326
Název předmětu:
Leadership IV
Forma studia:
prezenční
Cíl předmětu:
Studium v předmětu je zaměřeno na pochopení a zvládnutí podstaty sociální komunikace a využití znalostí k řízení a vedení podřízených.
Výstupy z učení:
Absolvováním předmětu student získává následující odborné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti: - odborné znalosti:
- zásad efektivní verbální i neverbální komunikace, včetně základů komunikace s médii
- principů sdílení znalostí,
- zásad prezentace úkolů a problémů při vedení lidí,
- ovlivňování a řízení týmové komunikace.
- odborné dovednosti:
- aplikovat komunikační a prezentační dovednosti při vedení lidí,
- vytvořit vhodnou zpětnou vazbu podřízeným v závislosti na komunikační situaci a typu úkolu,
- řídit týmovou komunikaci u podřízené jednotky.
- obecné způsobilosti:
- je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
- je schopen srozumitelně shrnout názory ostatních členů týmu.
Návaznost předmětu:
Tento předmět navazuje na studium v předmětech Psychologie, Leadership I., II. a III., Andragogika, Management, Ogranizační chování.
Podmínky úspěšného zakončení předmětu:
ústní zkouška
Základní literatura:
- DAVIDOVÁ, M. a kol. Diagnostické metody v personální praxi II (druhy pers. pohovorů). Brno: Univerzita obrany, 2012. ISBN 978-80-7231-895-7.
- EVANGELU, J. E.; SALIGER ,R. Manažerská komunikace a prezentace. 1. vyd. Brno: Univerzita obrany, 2011, 129s.ISBN 978-80-7231-838-4.
- NEKVAPILOVÁ, I. Podstata sociální komunikace. Text pro distanční vzdělávání. Vyškov: VVŠ PV, 2003, 63 s. ISBN 80-7231-100-X
Doporučená literatura:
- BOKR, J., SVATEK, J. Základy logiky a argumentace. Dobrá Voda: Vydavatel Aleš Čeněk, 2000, 173 s. ISBN 80-902627-8-3
- DRUCKER, P., F. Efektivní vedoucí (2. vydání). Management Press, Praha 2008. 205 s. ISBN 978‑80‑7261‑189-8HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Praha: Grada Publishing, 2005, 408 s. ISBN 80-247-0782-9
- LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: EAST Publishing, 1998, 229 s. ISBN 80-7219-004-0
- KOHOUT, J. Rétorika. 3. vyd. Praha: Management Press, 1999, 159 s. ISBN 80-7261-002-3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-