Charakteristika studijního předmětu – obor Bezpečnostní management, modul Ochrana obyvatelstva (3. předmět z celkových 9) |
|||||
Název studijního předmětu |
Ŕízení lidských zdrojů jako nástroj změn |
||||
Typ předmětu | modulový předmět |
dopor. ročník / semestr |
3/6 |
||
Rozsah studijního předmětu |
26 |
hod. za týden |
2 |
kreditů |
2 |
Jiný způsob vyjádření rozsahu |
šestý semestr ve třetím ročníku |
||||
Způsob zakončení |
Z |
Forma výuky |
P, Cv |
||
Vztah předmětu k profilu absolventa |
|||||
Student získá: - znalosti: terminologie, základní metodické postupy jednotlivých činností a procedur ŘLZ na základní úrovni řízení, organizací a činností personálního útvaru; - dovednosti: řízení základních subsystémů personální práce v organizaci, sledování a vyhodnocování vývoje ukazatelů z oblasti personalistiky a zaměstnanosti; - obecné způsobilosti: schopnost srozumitelně prezentovat a argumentovat odborné poznatky a názory. |
|||||
Další požadavky na studenta |
|||||
Znalost metodologie analýzy rizik základní znalosti a dovednosti z oblasti managementu, makro- a mikroekonomie, veřejné ekonomiky, matematiky, statistiky, pravděpobnosti a informatiky. |
|||||
Vyučující | |||||
garant předmětu: doc. RNDr. Ladislav Halberštát, CSc. vyučující předmětu: Ing. M. Davidová, Ph. D., Doc. RNDr. Ladislav Halberštát, CSc., mjr. Ing. L. Jílek, Mgr. Ľ. Kubínyi, pplk. PhDr. et. Mgr. et. Bc. R. Pospíšil |
|||||
Stručná anotace předmětu | |||||
Předmět seznamuje studenty se základními teoretickými přístupy k úloze lidského činitele v řízení a rozvoji lidských zdrojů v organizaci. Důraz je kladen na základní soustavu znalostí teorie řízení a rozvoje lidských zdrojů. Cílem je naučit studenty připravovat základní podklady pro rozhodování v personálních záležitostech. Předmět podává studentům základní teoretickou informaci o řízení a rozvoji lidských zdrojů v podmínkách hospodářské organizace, státní správy a samosprávy, a o manažerských sociálních dovednostech. Obsahová struktura předmětu:
|
|||||
Informace ke kombinované nebo distanční formě |
|||||
Rozsah konzultací (soustředění) |
6P+10Cv |
hodin za semestr |
|||
Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů a způsob kontroly |
|||||
Téma případové studie: A) Analýza efektivnosti podnikového vzdělávání. B) Analýza efektivnosti hodnocení pracovního výkonz zaměstnanců. C) Plán náboru zaměstnanců při změně činnosti organizace. D) Využití katalogu typových pozic v řízení lidských zdrojů v organizaci. Kontrola a hodnocení předložené práce a její prezentace vyučujcícím na základě stanovených kritérií. |
|||||
Studijní literatura a studijní pomůcky |
|||||
Povinná: ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. 10. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-0469-2-X autorský kolektiv Personalistika 2009-2010. Praha: Aspi Wolters Kluwer, 2009. ISBN 978-80-7557-429-1 DVOŘÁKOVÁ, Z. a kol. Management lidských zdrojů. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-893-4 KASPER, H. , MAYRHOFER, W. Personální management, Řízení, Organizace. 1. vyd. Praha: Linde, 2005. ISBN 80-86131-57-2 KOUBEK, J. Řízení pracovního výkonu. 1. vyd. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-116-X KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-807261-168-3 STÝBLO, J. Management a lidé ve firmě: (podnikový personální management, řízení lidských, personální práce). 1. vyd. Praha: Eupress, 2008. ISBN 978-80-86754-98-7 TURECKIOVA, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0405-6 Rozšiřující: KOUBEK, K. Personální práce v malých a středních firmách. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2202-3 TOMŠÍ, I. Mzdy a mzdové formy. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-340-9 WALKER, A. J. Moderní personální management. Nejnovější trendy a technologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0449-8 Internetové zdroje:
|
|||||
Poznámky |
|||||
Způsob zakončení: Z – zápočet; ZK – zkouška. Forma výuky: P – přednáška, Cv – cvičení, S – seminář. |
Základní principy a postupy efektivního zajištění personálu výrobních organizací a služeb.
Ladislav Halberštát
Universita obrany
Kounicova 65, Brno, ladislav.halberstat@unob.cz
Abstract: The aim of the paper is to share experiences in implementing e-learning at the University of Defence (UoD) in Brno. It presents organizational and technological aspects of adapting the Moodle Learning Management System to the requirements of military education. It weighs the benefits and downsides of Moodle. Furthermore, the outcomes of a survey concerning the UoD user opinion on Moodle are discussed. The authors propose Moodle as an efficient and cost-effective technological solution for a virtual learning environment in the Armed Forces of the Czech Republic.
- Učitel: Halberštát Ladislav